A Megyer-hegyi tengerszem

2018. március 19., hétfő

Március elején Sárospatakon töltöttünk egy hétvégét. A város maga is megér egy fotóstúrát, de mivel elég vacak, szürke idő volt, az ott készült képek leginkább csak emlékfotóknak jók.

Nem sokkal volt különb a helyzet az egyik kirándulásunk úti céljával, a Megyer-hegyi tengerszemmel kapcsolatban sem. Azon túlmenően, hogy nem ez az évszak a legalkalmasabb az egykori bányató megörökítésére, az idő sem volt túl kegyes hozzánk.




Ettől függetlenül azért szeretném felhívni a figyelmet erre a gyönyörű helyre, mert érdemes meglátogatni.

A látvány inkább őszies, mint télies volt (amit leginkább a vörös talajon megmaradt őszi avar látványa okozott), de sokat elmond a mikroklímáról, hogy a tó teljes felületén befagyott, sőt az egyik vízfolyás maga is jéggé dermedve mutogatta magát a gyér számú látogatóközönségnek...



3 megjegyzés:

Kovács Miklós írta...

Hallottam már erről a tengerszemről, de egyelőre még csak terv, hogy egyszer majd élőben is lássam. Sok fotót (zömében nyáriakat) láttam már korábban róla, de a képeid most egy új arcát mutatták meg. Valahogy a szokásos téli kopárságnál is kopárabbnak tűnik a terület. Vajon ritkítottak a növényzeten vagy csak nekem tűnik úgy. Egyébként nagyon szépek a fotók a fagyott vízfelszínnel, az említett fényviszonyok ellenére :)

2018. március 23. 23:26
TiSza írta...

Nekem úgy tűnt, hogy érintetlen a terület, legalábbis különösebb ritkításnak nem láttam nyomát.

2018. március 24. 9:31
Éva írta...

Szépek a képeid! :)

2018. április 6. 8:05

Megjegyzés küldése

 

2009 ·TiSza by TNB