Budapesti kék órák (3)

2013. december 7., szombat

Néhány éve próbálkozom azzal, hogy kihasználjam a kék órák hangulatos lehetőségeit Budapesten. Nem tudom miért, de ez valahogy mindig így tél tájékán jut az eszembe. Talán mert nyáron jóval később (hajnalban pedig jóval korábban) vannak a kék órák... Télen viszont - főképp hétköznap, munka után - még éppen el tudok szaladni valamelyik közeli helyre, ahol jut idő  néhány képre. Ez a speciális időszak ugyanis valóban csak egyetlen rövid óra, előtt túl világos, utána túl sötét van már. Nemrégen a Szabadság híd környékére látogattam el, ez éppen olyan távolságra van a munkahelyemtől, hogy autóval a 16 órás "zárás" után még időben odaérek. Tavaly is jártam már ott, de akkor mindössze egyetlen épkézláb felvételt tudtam készíteni a Gellért hegyről, a hidakról egyik kép sem sikerült, gondoltam, most újra megpróbálkozom.


Néhány képnél bevetettem a Nemzeti Színháznál már kipróbált technikát is (hosszú záridős felvétel alatti zoomolás). Az eredmény talán nem olyan egységes, mint akkor, a képek kissé kuszábbak lettek, de a fénycsíkok azért még így is elég látványossá teszik a felvételeket. A fénycsíkok végén lévő elmosódó pontok azt a pillanatot jelzik, amikor elengedtem a zoomgyűrűt: ilyenkor az állvány egy egészen kicsit megmozdult, ez okozta a jelenséget. Sajnos a Velbon CX 444 nem túl stabil, ha expozíció közben kicsit határozottabban hozzáérek a géphez, az bizony meglátszik a képeken.








Az eddigi budapesti kék órás bejegyzések:

Parlament
Workshop a Lánchídnál
Hősök tere
Nemzeti Színház
Szabadság-szobor
Kőbánya
Karácsonyi fényvillamos

10 megjegyzés:

Takács Lajos PiXLator írta...

Szép fotók, gratulálok! Nekem is rajta van a /fotótémák amit még nem lőttem/ listámon a kék órákban fotózás. Fotóidat nézegetve valószínűen egy helyet előléptetem a témát!
:-)

2013. december 7. 9:50
Bacu írta...

Nagyon látványos ez a zoomos technika. Csodás fotók.

2013. december 7. 11:28
Doriphoto- Kézdi Dóra írta...

Nagyon szép fotók,az utolsó kettő különösen tetszik.

2013. december 7. 17:23
Grimpix írta...

A zoomolást mi végzi? Léptetőmotor, vagy kézzel van?
Mert ugye, ha a kameraadatok nem lennének kitörölve az EXIF-ből, akkor lehet ha látszana is a válasz :) Titok?

2013. december 7. 20:38
TiSza írta...

Nem titok. Kézi zoomolással történt. A Flickr-oldalamra mindig exiffel teszem fel a képeket, ide meg nem, ez sem titok :)

2013. december 7. 22:45
Grimpix írta...

Már csak azért kérdeztem, mert a fények nem egyenletesen, hanem apró lépésekben kenődnek el, ez vajon mitől lehet? Ki fogom próbálni valamelyik este az enyémmel is.

2013. december 8. 13:17
TiSza írta...

Talán éppen a kézimunka pontatlansága miatt... nem tudom. Ha kipróbáltad, érdekel a tapasztalatod!

2013. december 8. 14:22
Kozma Erzsébet írta...

Érdekes technika, különleges képek. Én is néztem, hogy zaj vagy mi lehet a zoomolt fotókon, a nem zoomoltak kristálytiszták. Jó lenne kipróbálni.

2013. december 8. 19:47
cerezo írta...

Érdekes próbálkozások, az utolsónál különösen sokat időztem.

2013. december 9. 6:43
TiSza írta...

Azt hiszem, hogy egy stabilabb állvánnyal kellene megpróbálni, mert az enyém bemozdul, ha csak egy kicsit is megtekerem a zoomgyűrűt. Szerintem ez okozza az elmosódást.

2013. december 9. 7:18

Megjegyzés küldése

 

2009 ·TiSza by TNB