Tájak és városok - képeslapok a Bükk vidékéről

2011. augusztus 8., hétfő

A múlt héten hivatalos ügyben a Bükki Nemzeti Park környékén jártam, és kollégámmal  - aki szerencsére hozzám hasonló fotóbolond - meg-megálltunk egy kis fényképezésre. 

Mindössze két helyszínen szállítunk ki a kocsiból: Dédestapolcsányban (ahol már jártam korábban) és a Bélkő lábánál, a Lak-völgyi tónál.

Mindkét hely gyönyörű fekvéssel büszkélkedik, s a látvány mindkét helyen képeslapra való. A fotók kidolgozásánál nem is tudtam ellenállni a kísértésnek...







A Bélkő oldalában 1963-ig folyt két mészkőbánya tölcséres művelése, ekkorra azonban a bányafal veszélyessé vált, ezért a termelést a hegygerinc tetején folytatták. A felső kőbánya 2002-ig, a bélapátfalvai cementgyár bezárásáig üzemelt. Ezalatt gyakorlatilag legyalulták a Bélkő tetejét, számítások szerint ma 7 millió köbméter hiányzik a hegyből. (Wikipédia)









8 megjegyzés:

Unknown írta...

Szép fotók...megkívántam én is a sétálást a természetben..

2011. augusztus 8. 7:56
Kozma Erzsébet írta...

Szép tájrészletek és szép fotók. Jó az utómunka mindegyiken. Nem tudok kedvencet választani, mindegyik tetszik.

2011. augusztus 8. 21:27
TiSza írta...

Keriatti, sétálni érdemes :-) Csak gép legyen nálad.
Erzsi köszönöm. Az utómunka leginkább Lightroom, aminek egyre több funkcióját kezdem használni.

2011. augusztus 8. 21:39
Kecskeméti Fotókör írta...

Mind szép, de az utolsó van legjobban megkomponálva!

2011. augusztus 11. 9:31
TiSza írta...

Így igaz. Tájképnél nem mindig adja meg a hely a kellő térbeli tagolás lehetőségét, mégis: (le)fotózni muszáj...

2011. augusztus 11. 18:40
L-B. Melinda "mazsóca" írta...

Nagyon tetszik a kidolgozásuk, mindegyik szép fotó a legalsó lett a kedvenc.

2011. szeptember 6. 22:04
TiSza írta...

Köszönöm mazsóca. A legalsót én is nagyon szeretem.

2011. szeptember 7. 8:04
Marcsi írta...

Mindegyik nagyon szép! Grat!

2011. szeptember 12. 23:20

Megjegyzés küldése

 

2009 ·TiSza by TNB