Tájak és városok - az Alcsuti Arborétum

2010. április 21., szerda

Budapesttől 40 kilométerre, Alcsutdoboz szomszédságában, a Váli-völgyben fekszik az Alcsuti Arborétum. Hatalmas (40 hektáros) angolkert patakokkal, tóval, kis szigettel, fa- és kőhídakkal s persze gyönyörű növényzettel. Igazi paradicsoma a természetfotósoknak. Különösen szép lehet ősszel, amikor a természet tobzódik a színekben, de így tavasszal is üdítő látvány. A terület eredetileg József nádor kastélykertje volt. A Pollack Mihály tervezte klasszicista kastélyból mára sajnos csak a homlokzat maradt meg - az is elég rossz állapotban -, újjáépítették viszont a kápolnát.


Nem hiszem, hogy a képekkel újat tudnék mondani, de szerintem nincs az a fotós, aki itt vissza tudná fogni magát. Nekem legalábbis nem sikerült. Sajnos állványt nem vittem magammal, pedig néha jó lett volna (igaz, hogy egyelőre csak a kompakthoz haszált kis súlyt viselő állvánnyal próbálkozhatnék). 













6 megjegyzés:

Kecskeméti Fotókör írta...

Szép helyeken jársz, itt lenne az ideje felpakolni kicsi családomat egy kis kirándulásra! Köszi a tippet és a szép képeket!

2010. április 21. 13:44
TiSza írta...

Bizony, néha nyakunkba kell venni a világot, szép helyek vannak ebben az országban!

2010. április 21. 19:20
Kozma Erzsébet írta...

A második tetszik a legjobban, de mind jó fotók. Szép hely lehet.

2010. április 21. 21:04
L-B. Melinda "mazsóca" írta...

Szia!

Nagyon szép ez az arborétum.
Mi múlt nyáron voltunk, felfaltak a szúnyogok. Ennyi kis vérszívót még sehol nem láttam egyszerre. Fotózásból így nem sok lett, mert mire felállítottam az állványt, köbö sötét szürke volt a bőrünk a szunyiktól:(
Kellemes fotókat hoztál!

Üdv
Melinda

2010. április 22. 9:03
TiSza írta...

Örülök, hogy itt jártatok, Erzsi és Melinda!
Szerencsénkre még nincsenek szúnyogok :-)

2010. április 22. 10:41
orbán domonkos írta...

Már régóta tervezem én is hogy elmegyek ide, most megint kaptam egy erős impulzust. :)
Nyár elején - ha összejön -, álmom szerint végre veszek egy biciklit, és Borival meglátogatjuk az arborétumot.
Mert szép.

2010. május 6. 15:49

Megjegyzés küldése

 

2009 ·TiSza by TNB